zondag 1 oktober 2017

I love little piggies

Zo het is weer zondag en er zijn geen plannen, dus dan is er tijd om de hengels tevoorschijn te halen. Ik besluit op de eerste stek te beginnen met de kleinste Pig shad van 10cm lang.


Het blijft enige tijd stil in het troebele water. Als ik de shad tegen een rietkraag gooi en binnendraai zie ik een snoek aanstormen en de shad volledig verslinden. Ik zet de haak en kan aan de bak. De snoek is lekker sterk en gaat een aantal keer flink door de slip heen. Uiteindelijk kan ik de snoek in de kieuwgreep landen en maak even snel een foto.



Hierna haal ik de dreggen uit de bek van de snoek en het meetlint geeft 89 cm aan. Een schitterende snoek voor de zondagmorgen, en natuurlijk mag hij op de foto.


Hierna zet ik de vis terug waar deze toch even moet bijkomen, maar er dan als een raket vandoor gaat. Hierna blijft het stil en besluit ik om richting huis te gaan.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten