zondag 8 oktober 2017

BZT blog!

Vandaag stond weer eens een ouderwetse polderdag in de planning. Er was een voor mij nieuw stuk polder gevonden om te starten, maar toen ik de auto had geparkeerd en naast de sloot stond zakte de moed vrijwel direct in mijn schoenen.

De reden hiervoor was simpel. Door de hevige regenval van afgelopen dagen stond het gemaal aan en in de poldersloot stond een lichte stroming. Nou is dat niet het ergste, het leek alleen meer op een modderstroom dan op gewoon water. Ik heb wel eens troebel en vuil water gezien, maar zo erg als vandaag nog niet eerder. Tegen beter weten in besluit ik toch te gaan vissen, maar na 1,5 uur doelloos te hebben gevist besluit ik de polder achter me te laten.

In een woonwijk aangekomen begin ik te vissen met de big S. Het water is ook hier troebel, maar lang niet zo erg als in de polder. Na wat worpen klapt er vlak voor de kant een klein snoekje op de plug en na wat gespartel kan ik deze de kant ophalen. Deze vis blijkt 43cm te zijn en ik maak snel een foto. Het is geen grote snoek, maar wel erg mooi van kleur.



Ik zet de snoek terug en loop verder. Tijdens het vissen komen er wat kinderen aan en die vinden het zo interessant dat ze achter me aan blijven lopen. Een van de kinderen weet te vertellen dat je alleen mag vissen met een visvergunning en als je die niet hebt moet je naar de gevangenis. De ander zegt dat kinderen niet naar de gevangenis hoeven, maar daar is dat andere kind het niet mee eens. Want zegt hij; er zijn ook kindergevangenissen en daar moet je heen als kinderen iets ergs gedaan hebben. Bijvoorbeeld zelfmoord zegt hij, hahaha en zo heb ik vandaag toch weer iets bijgeleerd.

Het blijft verder stil en ik besluit het aan de overkant van de weg te gaan proberen. Daar liggen ook nog wat sloten waar ik in het verleden nog wel eens wat gevangen heb. Ik heb de Big S inmiddels alweer een tijd geleden gewisseld voor van alles en nog wat, en op dit moment hangt er een pike fighter aan. Ineens zie ik een snoek in het water staan. Ja beste lezers, zo noemen ze dat nou eenmaal. Ik werp de pike fighter over de snoek heen en vis deze zijn kant op. Als de bait nog een centimeter of 80 bij de snoek vandaan is zie ik deze in beweging komen. Als de bait ongeveer 30 centimeter bij de snoek vandaan is slaat hij toe. Met een noodgang schiet de snoek naar voren en grijpt de plug. Ik sla aan en meteen springt de snoek uit het water. Wat een wildebras is dit zeg. Maar na een leuk maar kort gevecht ligt de snoek voor de kant en pak ik deze in de kieuwgreep. Ik haal de plug uit de bek van de snoek en het meetlint geeft aan dat de vis 62cm lang is. Natuurlijk mag deze ook nog even op de foto.



Ik zet de vis terug en steek het fietspad over om bij de volgende sloot aan te komen. Daar aangekomen haal ik de pike fighter langs wat drijfvuil en ineens is er een snoek achter de plug en slikt deze in. Ik sla meteen aan en sla de plug uit de bek van de snoek. Ik sta er echt telkens van te kijken hoe dat nou mogelijk is. Als ik er al naar wijs prik ik me al aan die dreggen en deze vis had er gewoon 2 volledig in zijn bakkes zitten. Hoe dan ook, de snoek is er vandoor en laat zich ook niet meer zien. Dit had de grootste van de dag geweest, maar zoals ik al eerder heb gezegd en geschreven, de grootste ontsnappen altijd....

Ik werp nog wat sloten af, maar verder gebeurt er niets noemenswaardig meer, vandaar ook de titel van de blog. En of die BZT nou staat voor Bloed,Zweet en Tranen of Blog Zonder Titel mag je zelf invullen.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten